Automatisk opmærkning i en kommune Kommunerne bruger KL Emnesystematik (KLE) til bl.a. journalisering. Og efter OS2KLE (en maskinlæsbar version af KLE) i 2012 blev udviklet af Taxon og kommunerne i fællesskab, blev det muligt at lave automatisk KLE-opmærkning - og det øgede brugen af KLE betragteligt.
Automatisk KLE-opmærkning anvendes indenfor mange områder i kommunerne, f.eks.
KLE-opmærkning af store uklassificerede dokumentmasser. Se mere underTaxonScanner
Kontrol af eksisterende KLE-opmærkning. Er den KLE-opmærkning, som sager/dokumenter allerede har fået påført, er god nok til f.eks. at blive brugt i forbindelse med adgangsstyring. Se mere under TaxonTagger og TaxonScanner
Assisteret KLE-opmærkning. TaxonTagger analyserer/opmærker din tekst efter KLE og giver dig forslag til KLE-opmærkning, som nemt kan overføres til dit dokument, ESDH, fagsystem el. lign.. Se mere under TaxonTagger
Automatisk postfordeling. Den indkomne post KLE-opmærkes automatisk og sendes herefter direkte til den medarbejder, der har ansvar for det område. Posten kan desuden præjournaliseres i samme omgang. Se mere under TaxonMail og businesscase: Frederikshavn Kommune
I forbindelse med De Fælleskommunale Støttesystemer, hvoraf mange benytter sig af KLE, bl.a. i forbindelse med adgangsstyring, Fordelingskomponenten og Sags- og Dokumentindeks. Se mere under TaxonServer
Vores automatiske KLE-opmærkning benytter sig altid af den nyeste udgave afOS2KLE. Automatiseringen sikrer, at opmærkningen er hurtig og 100% konsekvent. For oplysninger om automatisk GDPR opmærkning, se Automatisk GDPR kontrol, brugsscenarier
Automatisk opmærkning i en privat virksomhed Selvom private virksomheder kan være meget forskellige, er der en lang række processer, som de har til fælles, og som kan optimeres, når data struktureres, f.eks.
Automatisk postsortering. Den indkomne post opmærkes og sendes direkte til relevant medarbejder. I større virksomheder er håndtering af posten i CVR-postkassen ofte en meget stor opgave, fordi al post fra det offentlige lander her. Automatisk omdeling af posten i CVR-postkassen sparer derfor mange ressourcer. Se mere under TaxonMail og businesscase: Frederikshavn Kommune
Søgning/videndeling. Den automatiske opmærkning letter processerne omkring genfinding og udveksling af dokumentation vedrørende interne processer og produkter i virksomheden. Søgeresultaterne kan desuden kobles sammen med relevant lovgivning eller andre databaser, såfremt det er relevant for processen.
Records management. Indenfor records management giver automatisk opmærkning med forskellige typer af metadata, f.eks. dokumenttype (tilbud, kontrakt, ansættelseskontrakt, faktura) det fulde overblik over de forretningskritiske processer i virksomheden.
Dokumentvalidering. Indeholder jeres dokumenter alle de oplysninger, der skal være? Vores software analyserer indholdet i jeres dokumenter og finder frem til dem, der ikke lever op til de krav, I har sat til indholdet. Se mere underTaxonScanner